Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skolan. Noel sprang runt o framför allt skulle busungen guunga. :)


Sen i fredags pluggade jag heela fm medans Noel var på dagis. Efter att jag pluggat klart o Noel skulle hämtas så tog vi cyklen bort, även om det såg härligt ut så var det kallt ute, men både jag o framför allt Noel älskar att cykla så det fick bli cyklen. :) Direkt efter dagis, utan att åka hem emellan, stack vi till lekplatsen. Noel var helnöjd, eftersom han sover på em o sen hämtas direkt när han vaknar så missar han ju den utetiden på dagis. Sprang runt o busade med Elsa o Elias som oxå var på lekparken. :) Noel hittade genast en idol i Elias o han skulle följa efter honom överallt. Sen fick han öva på att turas om, det finns bara en liten barngunga där nämligen o Elsa är bara ngr månader äldre än Noel. Men det gick så bra det kan gå i den åldern. :)

Fredagskvällen bjöd på fredags mys, god mat o massa lek. :) Jag o Dan hade för ovanlighetens skull en film o köpte MASSA godis. haha. Mysigt som bara den var det.


Lördagen innebar sovmorgon för min del medans Noel o Dan åkte till lekparken. Sen åkte vi till Reftele för att hämta hem gungställningen vi hade där o vi passade på att umgås med syrran o Marko, o hann träffa mamma o Bengan som kom o hämtade sina hundar. :) Hälsade på Annica o Liam en sväng med när vi lämnade kärran som vi snällt hade fått låna...TACK!! :)

Söndagens härliga (men kalla) väder innebar att vi tog oss en cykeltur till Dalen för att mata änderna. Eller rättare sagt jag o Dan matade dom, medans alla brödbitar Noel fick hamnade i hans egen mun. :) Tur att det är färskt bröd vi har med oss. haha. När brödet var slut sprang Noel runt o ropade "fom fom" till fåglarna med utsträckta armar. Fårglarna ville konstigt nog inte komma till Noel. haha. Turen forsatte till ngr kompisar som precis köpt hus. Efter gott kaffe o tårta åkte vi hem igen. :)

Kort o gott en suuper helg. :) O idag har vi varit på samtal med dagis för att utvärdera inskolningen. Noel är omtyckt o dom tycker att han utvecklas jätte bra. :) Mkt beröm fick han för hur duktigt han pratar o dom tycker att han är väldigt framåt även motoriskt. Väldigt kul att höra tyckte vi som stolta föräldrar. :) Noel sov när vi kom dit, men vaknade efter bara ngr minuter, dom sover ute på hans dagis. Den fröken som vi pratade frågade om vi ville hämta in honom, o det ville vi ju såklart. Men Noel hann bara in o säga hej till oss sen ville han inte vara kvar inne hos oss utan ut till dom andra barnen o leka. Det kändes jätte skönt att han hellre ville ut o leka än att vara hos oss. Snacka om att man trivs på dagis då. :)  Mkt roligt tyckte både vi o dagispersonalen. :) Mkt utelek har det blivit även denna snöiga eftermiddag. Hoppas alla haft en bra helg. :) Kramar


Här kommer lite bilder från helgens lek o bus. :)

         


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards