Alla inlägg under januari 2012

Av Linnea Hansson - 31 januari 2012 20:54

Usch nu är vi trötta. Har (efter mycket om och men) lyckats sätta upp spalje på trappan. Som vanligt så tror jag och Dan att det ska vara någorlunda enkelt, men det var det icke. Det var smidigt att fästa spaljen i överbrädan (den upp mot taket), men sen när den skulle fästas i taket så var det lite krångligare. Haha. Men efter en diskussion (när jag och Dan försökte förklara för varandra vad den andra menade, vilket i sista ändan visade sig vara samma sak bara beskrivet på heeelt olika sätt, hahaha) kom vi fram till en enkel lösning och fick gemensamt upp den i taket.

Det är så underbart när jag och Dan försöker förklara för varandra eftersom vi oftast menar precis samma sak, men vi förklarar det på så otroligt olika sätt. Det brukar dock lösa sig på bästa sätt i slutändan. :) Så nu är det bara till att fixa till underkanten på spaljen så är den i stort sett klar. :)

Nu har vi preecis lyckats sågat av spaljen i rätt läng (eftersom varje pinne skulle vara olika långa med olika vinkel så gjorde vi det efteråt), det blev bra. :) Spalje kanske inte är det snyggaste vi har i huset, men den är dessvärre ett måste om vi ska kunna göra trappan säker för vårt lilla vilddjur. :)

Sen är det bara den "lilla" detaljen att måla att måla heela trappan vit med allt som det innebär. Och när man ändå håller på med det så kanske man samtidigt ska ta och göra dom andra listerna i hallen, när man ändå håller på liksom. ;)

Under kvällen har vi även hunnit med en middag i Reftele lagad av mina härliga systrar Klara och Kajsa. Det var super gott. :)

Jaja, nu ska vi kolla på Dr House och mysa i soffan. /Linnea


Av Linnea Hansson - 30 januari 2012 22:03

Hemkommen efter en kväll där den nya vårkollektionen av MeandI visats upp. Jag tänkte som vanligt innan jag åkte dig att jag skulle lägga band på mig själv, och de brukar jag lyckas med, men icke ikväll. Fanns alldelses för mycket fina kläder. Köpte kläder för nästan 1200 kr. :S Dan fick en chock när jag sa det. haha. Men det var verkligen jätte fina kläder och det blev tom ett plagg till mig själv, deras magic knickers för mammor. Heelt otroligt sköna. :) Noel fick två tröjor (Lions och Footbals), ett par byxor (pants with rabbit in pocket) och en mössa (footballs). Jätte fina färger i denna kollektionen. Gå in på http://www.meandi.se/sv/ och kolla på vårkollektionen. Som sagt jätte fina färger och super sköna material som alltid. Jag är jätte nöjd, plånboken är mindre nöjd. Tur att räkningen kommer i slutet på februari. ;)


Nu ska jag plugga en LITEN stund innan jag går och lägger mig, Noel och Dan sover redan. Och båda två i vår säng, Noel vaknade för ca 30 min sedan och var panikledsen. Så jobbigt när det blir så. Inget hjälper utom att ta in honom till oss, men vi försöker ju komma ifrån att han ska komma in till oss allt för tidigt. Just nu vaknar han och vi får ta in honom till vår säng varje natt. Det är väl för att vi inte tagit kampen med honom, men det känns så elakt att göra det nu när han har så mycket annat nytt i livet att vänja sig vid. Men vi får ta denna kampen snart när vi alla tre kommit till rätta i huset. Han sover ju inte bra i vår säng ändå, eller det gör ingen av oss tre. Han vaknar för att han är för varm och då vill han pilla mig i håret. Eftersom han typ drar loss vart enda hårstrå jag har så har jag tagit den kampen med honom nu, han får helt enkelt inte pilla mig i håret. Dessvärre gör ju detta honom vansinnig. Jaja, det är väl så det är när han vill ha något som han inte får. Och att pilla mig i håret har ju varit en trygghetsgrej för honom, det har han gjort sedan han var ganska liten, han ligger alltid och pillar sig själv i håret när han ska somna. Därför får man helt enkelt bara acceptera att han blir arg, men samtidigt stå på sig att det inte är okej. Eller så gör jag iaf, sen om det är rätt eller fel det vet jag inte. Kampen om att sova i sin egna säng får iaf vänta, både för hans och för vår skull.


Imorgon ska jag och Dan börja bygga spaljé, men det kommer nog bli Dan som gör det mesta på fm. För då kommer Edina hit och vi ska plugga lite ihop. :) Sen ska jag gå och lägga mig tidigt imorgon kväll. Jag är trött nu, men måste läsa lite. Det är så det är när man inte pluggat tillräckligt på dagen. Fy på mig!! haha. Nej nu måste jag sluta skriva och börja läsa så att jag kommer i säng ngn gång. :) Sov så gott. :) /Linnea


Av Linnea Hansson - 30 januari 2012 09:27

Noel och Harry låg tillsammans idag i soffan och tittade på "Nicke nyfiken", eller -"aaapan" som Noel säger. :) Det är hans absoluta favorit film och vi har nog tittat på den 100 000 ggr. Det är så underbart med barn för Noel tycker den blir bättre och bättre, han säger liksom vad som ska hända precis innan det händer. Härliga underbara barn.


Har lämnat Noel på dagis för en stund sedan. Han har gått på detta dagiset i snart 2 veckor och innan dess gick han ju på ett annat dagis. Så det har varit lite tufft nu eftersom han hade vant sig vid det andra dagiset och sen flyttar vi och samtidigt så får han byta dagis. Man förstår ju att det kan bli lite mycket. Han blev iaf jätte ledsen när jag skulle lämna honom. Usch det är så jobbigt, även om jag vet att han har jätte roligt på dagis och jag vet även (eftersom jag gömde mig och stod kvar i tamburen) att han slutar gråta jätte fort. Men det gör ändå ont i mamma-hjärtat att gå när han gråter. Men jag försöker att säga hej då ordentligt, men ganska snabbt och sen bara gå. Känns som om man bara drar ut på det annars.


Bilden visar iaf när han och vår hund Harry ligge tillsammans i soffan och om ni känner oss så vet ni hur mycket Noel äälskar Harry. Harry får aldrig vara ifred och därav brukar Harry inte självmant lägga sig hos Noel utan snarare lägga sig en bit bort för att få vara ifred en stund. Men just denna morgn hoppade han upp i soffan och la sig precis jämte Noel, det värmde mitt hjärta och Noel passade såklart på att gosa och klappa honom. :) Nu ska jag plugga en stund medans Noel är på dagis.

   

Av Linnea Hansson - 29 januari 2012 18:11

Gårdagen avslutades ju med vin och öl tillsammans med syskonen och vänner. Straffet för det kom idag. :) Dan var söt och frågade sin mamma om hon kunde ha Noel en liten stund på förmiddagen eftersom han skulle jobba. Eftersom jag har världens bästa svärföräldrar så sa hon ju självklart ja. :) Tack!!


Nu är bloggen ny startad och detta är det första ni ser, men det ska tilläggas att sånna här händelser är ovanliga. Det är inte alls ofta som jag och Dan har eller går på fest. Därför var det mycket värt att igår få släppa loss lite, även om vi tog det väldigt lugnt. Satt mest och pratade och lyssnade på go musik. Underbart.


Idag har jag och Noel tagit det lugnt, det har hänt mycket för honom den sista tiden. Vi har flyttat in i vårt hus och han har fått byta dagis. Så igår var vi ju på Ikea hela dagen plus att han busade massor med sina kusiner. Och dom har han busat med hela förmiddagen idag med så en lugn eftermiddag och kväll var välbehövligt för oss båda. Imorgon börjar vardagen igen och han ska till dagis.


Nu ska jag och Noel läsa lite bok och varva ner innan läggdags. :)

Ha en mysig söndagskväll allihop. /Linnea

Av Linnea Hansson - 29 januari 2012 00:38

Idag har man hunnit med mycket. Morgonen började med sovmorgon. :) Dan var snäll och tog Noel på morgonen så att jag fick sova. Sen gick vi hem till världens bästa svärföräldrar för att bli bjudna på frukost. Underbart. :) Dan's bror med familj var där och Noel var överlycklig över att få träffa sina kusiner. Sen kom båda mina systrar dit och vi färgade Kajsas hår, först blev det lite blondgrått eller hur man ska förklara. :) Men efter en andra färgning blev hon brun med starka röda toner, jätte fint. :)


Sen drog jag, Dan, Noel och mina två systrar till jönköping för att handla på Ikea. Hittade allt vi just där och då kom på att vi behövde. (Självklart glömde vi ju listan som vi skrev dagen innan). Det blev gardiner, lampor, bestickhållare och en del annat till det nya huset. Noel var jätte duktig och tyckte det var allmänt roligt att springa runt på Ikea, men jag och Dan har beslutat att nästa gång vi ska dit så åker vi utan barn. Man får som förälder ingen ro att gå och strosa eller i lugn och ro bestämma vad man vill ha för något. Det blir snabba beslut för att inte Noel ska bli allt för uttråkad.


Jag fick springa ifrån Ikea för att åka till skolan och skriva tenta i Anatomi och fysiologi (det kändes sådär). Har verkligen inte kunnat plugga ordentligt vilket är lite surt då det är tredje gången man skriver denna j***a tentan. Men men, det är bara att försöka igen om det är så att man inte klarar denna heller. :)


När vi kom hem insåg vi självklart att vi köpt fel lampskärmar till taket, men skitsamma. Iaf, kvällen spenderas med systrarna, brorsan, Marko (Klaras pojkvän), Max och Lovisa. Trevligt värre. Mycket vin har man i kroppen nu när man sitter och bloggar, men inte för mycket sån tur väl är. :) Imorgon jobbar Dan och jag ska ha Noel så då måste man vara lite pigg iaf.


God natt på er. /Linnea

Av Linnea Hansson - 28 januari 2012 00:05

Här kommer det allra första inlägget. Fick bara för mig ikväll att det är dags att även jag startar en blogg. :)

Vad jag ska skriva om det veta jag inte än, det får framtida inlägg utvisa. Bloggen är under uppbyggnad som alla kanske förstår... :)


Just nu sitter jag och pluggar på min Anatomi omtenta som jag ska ha imorgon. Usch vad tråkigt det är att vara tvungen att plugga på detta ännu en gång, jag kan ju det när jag är ute och jobbar eller läser andra kurser, men tydligen inte ingående nog för att klara den här jääääkla tentan. Jaja, imorgon gör jag ett nytt försök och sitter just nu och försöker mitt bästa för att vara så optimistisk jag kan. :)
Då jag, min sambo och vår son för tillfället är mitt uppe i en flytt och jag samtidigt avslutat min C-uppsats och påbörjat två nya kurser så har anatomin kommit lite vid sidan av, men man måste försöka. Går de så går de. :)


God natt alla där ute. /Linnea

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards