Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

heldag med BUUS o nu kväll me en SKIT

Av Linnea Hansson - 18 februari 2012 21:45

Natten har inte varit underbar. Noel vaknade 02:30 o försökte stiga upp. NEJ sa hans mamma o pappa då o låg o höll om honom i sängen tills han 60 min senare i protest somnade om. När detta händer, det är dessvärre inte första gången, har han kompenserat detta me att sova till åtta-halv nio. Men icke denna dag. Kl 05:30 var det enlig Noel dags att stiga upp. Då jag har EN ÄNGEL till sambo så steg han upp med Noel. TACK ÄLSKLING!! Jag fick sova till halv nio o då va tanken att Dan skulle lägga sig en stund. Men han var såklart för pigg för detta så vi var vakna hela familjen.


Några kompisar har precis köpt hus så vi var ju tvugna att svänga förbi på en nyfikenhets runda. På vägen dit (Gislaved e inte stort så förstår inte hur) lyckas Noel somna, då var kl ungefär 10:30. Han tar en powernapp på 30 min o detta brukar inte båda gott för resten av dagen då de stör hela hans normala sov rutin.
Efter nyfikenhetsrundan vaknade han o vi åkte o skulle mata fåglarna nere vid ån. Noel som älskar fåglar var överlycklig över hur många änder det var där o att de var så närgågna. Hans mamma däremot var lite smått rädd. Dom kom nästan o tog brödet ur händerna på oss när vi satt där o matade dom. Det tycker jag e lite väl o dom var många med så det slutade med att jag o Noel mer eller mindre var helt omringade av änder. Men sån tur väl var så var Dan o Harry med. Så Dan släppte lite på kopplet så Harry fick komma nära nog för att skrämma iväg alla fåglarna på en gång. :) Ibland är vår hund helt UNDERBAR!! :)


Efter detta var det dags för lunch tillsammans innan Dan skulle åka iväg till Gbg för grabbkväll. :) Jag o Noel tog oss upp till en annan kompis o deras son för att ha en lekdag/kväll. MKT trevligt. Vi var mammalediga samtidigt o de skiljer bara 6 månader på grabbarna o när vi var mamma lediga sågs vi jämt. Nu när det "riktiga" livet kommit igång känns det som om vi ses alldelles för sällan. Idag var med andra ord väldigt roligt o trevligt. Pojkarna lekte mest, men bråkade lite oxå. :) Ska ju såklart ha samma leksaker hela tiden. Men det märks att vi träffats sedan de var riktigt små för Noel tycker så mkt om denna pojk. Han kan gå o prata om honom hemma, speciellt om det var ett tag sedan vi sågs. TACK FÖR IDAG O IKVÄLL!! :)


Nu sitter jag hemma o vad ska man annars göra när man är själv hemma? Jo titta på tv, går de tros??? KNAPPT då signalen i tvn är så j***a dålig att jag bara ser typ små klipp av filmen. :( Men men får försöka uppfatta filmens innehåll ändå. haha, eller ta o gå o lägga mig kanske. haha.Ha en underbar lördagskväll. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Hansson - 28 februari 2012 20:47

Dagen har bestått av MASSA plugg. Känns som om det går bra med anatomin, men det har jag ju känt innan. Hoppas på det bästa inför nästa omtenta. Börjar bli j*****t segt att plugga samma sak hela tiden. Eftermiddagen innebar lek med Noel utomhus. :)...

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skol...

Av Linnea Hansson - 23 februari 2012 20:03

Idag har varit ännu en torsdag o ännu en dag med taktil beröring. UNDERBART. Älskar verkligen denna kursen. Mia är en så grym lärare o det är underbart att gå på hennes lektioner. Hon är så himla härlig att lyssna till o ju mer vi får lära oss om hur...

Av Linnea Hansson - 22 februari 2012 15:39

Jag är så jäkla frustrerad över att vara sjuk... Orkar ingenting idag bara sitter här på soffan o degar. USCH tråkigt!! Har försökt att plugga så att lite nytta blir gjort, men huvudet känns tungt o känner mig dimmig så de blev sisådär me pluggandet....

Av Linnea Hansson - 21 februari 2012 12:37

Igår var det verkligen fullt upp. Först lite plugg, sen MASSA med städ. Körde storstädning o plockade upp mkt av Noels leksaker. Lämnade bara favoriterna här nere. Sen iväg o hämta skrutten på dagis o åka iväg på mamma-fika. Det var ngr av mammorna...

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards