Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Linnea Hansson - 9 februari 2012 20:53

Hade tänkt göra ett inlägg om vad som hänt de sista dagarna och om hur ramarna blev plus bilder. Men det får vänta...detta är viktigare...jag såg precis ett videoklipp från nyheterna angående ett äldreboende i Italien o hur de behandlat sina gamla. På videoklippet ser man hur de trycker ner de äldre i sängen, de drar dem i håret o rycker o sliter i deras armar o ben. Så jäävla vidrigt!!! Det som skrämmer mig ännu mer än ATT det hänt är att det är fleera gripna. Som jag fattade det hela så var det i nuläget 7 gripna o man räknar med att gripa ytterligare 9 personer. Det är 16 personer. VIDRIGA MÄNNISKOR!!! Helt totalt vidrigt o jag vet inte vad man ska tänka om dessa vidriga personer som handlat så här emot helt försvarslösa svårt sjuka äldre människor. TOTALT FRUKTANSVÄRT!!! Varför väljer man som människa att arbeta med att ta hand om sjuka människor om man helt och hållet saknar en empatisk förmåga eller rättare sagt inte ens kan handla medmänskligt. Usch för dessa personer som agerat på detta vis. ALLA som arbetar med utsatta människor borde tänka på om de trivs med detta, om man inte gör det så ska det framför allt inte går ut över den/dem man tar hand om. Det finns massor av jobb som bättre passar den som inte klarar av att vara medmänsklig och empatisk. Usch vad jag blir upprörd av detta!!


Jag blir sjuksköterska för att jag älskade den tiden jag arbetade som undersköterska. Jag valde alltså att fortsätta inom vårdyrket eftersom jag tycker om att arbeta med människor. Mitt liv känns rikare efter varje människa inom vården som jag möter. De har alla olika erfarenheter och berikar mitt liv. Att dessutom kunna bidra till att göra deras liv bättre på ett eller ett annat sätt är en obeskrivlig känsla för mig. Det är en av anledningarna till att jag valt att inkludera taktil beröring i min utbildning. För att ha ytterliggare ett verktyg till att lindra någons eventuella lidande. När jag känner så o VÄLJER vårdyrket så gör det mig ännu mer upprörd att någon annan idiot jobbar inom samma yrke o VÄLJER att behandla de som vårdas på ett vedervärdigt sätt. INGEN förtjänar att bli behandlad på det viset!!


Nu ska jag ställa mig på den nyinhandlade crosstrainern o träna bort frustrationen jag känner just nu!! /Linnea

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards