Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Skola idag, medans jag är sinnessjukt trött

Av Linnea Hansson - 2 februari 2012 10:35

USSCH vad trött jag är idag. Helt sinnes, fast ändå lyckas jag på något konstigt sätt hålla hjärnan vaken under lektionerna. Just nu har vi kafferast, vääälbehövligt! :) Idag är det taktil beröring som gäller, ääälskar denna kursen. Så häftigt att få lära sig detta på högskolan i Sverige trots att Sverige ligger så otroligt långt efter resten av världen. Vår lärare berättar att de endast är vi, Danmark och Finland som inte intergrerar komplementära hälsometoder (yoga, akupunktur, taktil beröring osv) i vården. Det är okej att använda det om man är utbildad och om läkaren ordinerar det, men det får aldrig ersätta ngt annat utan bara komplementera den skolmedicinen (den västerländska medicinen). Helt sjukt at vi är så tråkiga. Dessutom berättar läraren det att socialstyrelsen inte vill godkänna taktil beröring som en behandling eftersom det inte finns tillräckligt med forskning inom detta, men samtidigt är det jätte svårt att få pengar till att forska på området. Heelt sjukt som sagt! Hela övriga Europa är långt före oss, USA är långt före oss, sen har vi alla andra delar i världen som också är låångt före oss inom just detta området. Tragiskt. Men som sagt jag älskar denna kursen och äälskar det faktum att högskolan lär ut detta (vi är första klassen på hälsohögskolan i Jönköping som får möjligheten att läsa denna) och det faktum att vi har Maria Henricsson som lärare är ännu mer underbart. Hon är otroligt duktig och kunnig inom det plus att hon är en skön människa som undervisar på ett sätt som inbjuder till deltagande från oss elever.


Men iaf tillbaka till tröttheten. Jag berättade ju igår om Noel och hans fyra tänder. Dom har veeeerkligen gjort sig påminda inatt me. Först vaknade han till och kom in till oss vilket han gör varje natt, så inget konstigt där. Sen vaknade han till framåt morgontimmarna och bara var helt hysteriskt ledsen. Inget fungerade kändes de som, mitt i allt detta fick vi göra ett blöjbyte och smörja in den röda lilla rumpan. Usch va ont det gör i mamma-hjärtat när han är så otröstbar. Efter MYCKET om och men så somnade han om. Idag ska han vara sin första heldag på dagis, så hoppas inte att han är alltför trött idag. Lillskrutten... Därför är jag vääldigt trött idag. Japp, nu börjar lektionen igen så nu är det bäst att man ändrar sin uppmärksamhet. :) /Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Hansson - 28 februari 2012 20:47

Dagen har bestått av MASSA plugg. Känns som om det går bra med anatomin, men det har jag ju känt innan. Hoppas på det bästa inför nästa omtenta. Börjar bli j*****t segt att plugga samma sak hela tiden. Eftermiddagen innebar lek med Noel utomhus. :)...

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skol...

Av Linnea Hansson - 23 februari 2012 20:03

Idag har varit ännu en torsdag o ännu en dag med taktil beröring. UNDERBART. Älskar verkligen denna kursen. Mia är en så grym lärare o det är underbart att gå på hennes lektioner. Hon är så himla härlig att lyssna till o ju mer vi får lära oss om hur...

Av Linnea Hansson - 22 februari 2012 15:39

Jag är så jäkla frustrerad över att vara sjuk... Orkar ingenting idag bara sitter här på soffan o degar. USCH tråkigt!! Har försökt att plugga så att lite nytta blir gjort, men huvudet känns tungt o känner mig dimmig så de blev sisådär me pluggandet....

Av Linnea Hansson - 21 februari 2012 12:37

Igår var det verkligen fullt upp. Först lite plugg, sen MASSA med städ. Körde storstädning o plockade upp mkt av Noels leksaker. Lämnade bara favoriterna här nere. Sen iväg o hämta skrutten på dagis o åka iväg på mamma-fika. Det var ngr av mammorna...

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards