Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Linnea Hansson - 5 februari 2012 21:32

Dagen har varit härlig, syrrorna o Marko har varit här o umgåtts. Så gött. :) O Noel har sprungit runt o charmat dem. Han är så go när han är på det humöret, leker titt-ut, leker ta o springer runt o bara är allmänt galen. Haha. Sen blev han såklart jätte trött så då satte vi på "apan" o så låg vi o gosade i soffan. Det sista innan läggdags var han jätte gnällig o kändes lite varm, o mkt riktigt så hade han lite feber. De där tänderna spökar mycket nu. Vi har nu sett att det inte är 4 tänder på G utan antagligen 5 eller 6. Har försökt titta, men det är inte så att han är speciellt medgörlig när man vill titta på hans tänder. Usch tycker synd om lillskrutten. Han fick lite alvedon innan sängdags så hoppas jag att det bara är tänderna som orsakar febern o inte något annat. Är lite osäker på en av tänderna, tandköttet ser liksom vitt ut o det är lite intorkat blod eller något runtom. Vet inte om det är kan bli så utan att vara inflammerat eller om det kanske är lite inflammerat utan att det är någon fara. Någon som varit med om detta? Funderar på om vi ska ta o ringa bvc imon o rådfråga om man kan göra ngt för att göra det hela bättre.


Sitter hemma och är lite arg på mig själv. Jag har blivit en sån jävla slöfock igen. I höstas skärpte jag o Dan oss, han tränar ju redan mycket, men vi började tänka på vad vi åt o hur stora portioner vi tog osv. O det gav bra resultat, det tillsammans med mer rörelser för min del o stressen från skolan gjorde underverk. Men nu har jag helt fallit tillbaka i samma rutiner o det känns direkt. USCH USCH USCH!! Det känns ju inte bättre när Dan, som också börjat fuska med maten, bara fortsätter att gå ner. Men det är ju för att han är så jäkla duktig o tränar. :) Är stolt över min duktiga sambo som tränar inför Göterborgs varvet o som blivit så smal o fin. Så från och med imorgon är det nystart som gäller, jag skaaaa lyckas med mitt mål o det är inte många kilon det gäller. Att dessutom skriva det här är bra för då går det inte att mygla, nu vet alla att det är dags för mig att komma igång igen. :) Är så trött på att vara trött o sleten o rund o slapp över magen, allt det går ju att ändra på genom att än en gång tänka på maten o sen framför allt (det viktigaste) BÖRJA TRÄNA!!!!!!!!


Jaja, nu ska jag njuta klart av filmen jag kollar på o sen ska jag sova. :)

Av Linnea Hansson - 5 februari 2012 09:33

De senaste dagarna har varit som vanligt. Skola i torsdags där vi gick igenom hur man gör taktil beröring på foten. Denna dag innebar lite beslutsångest. Jag har ju tidigare skrivit att den smärtkursen jag läst har varit på kvällstid och detta har ju inneburit att jag inte kunnat gå på lektionerna. Så i torsdags gick vi upp till den person som är ansvarig för sjuksköterskeprogrammet och vi ville byta till cirkulations kursen istället. Det fick vi INTE eftersom den kursen också redan börjat och ja det är ju aldrig så att skolan kan göra ett undantag och vara lite smidiga. Visst cirkulationskursen har redan börjat och det har gått två veckor men i den kursen så ska man examineras genom att göra ett grupparbete och man ska vara 2 i varje grupp, BÅDE jag och Edina ville ju byta. Men men, blev inte förvånad att de inte kunde vara lite smidiga. :( Iaf så kom vi på att psykiatri kursen går i slutet av terminen samtidigt som vi ska läsa Omvårdnad 4. Och den fick vi byta till. Så nu är vi av med smärtkursen, vilket känns jätte skönt. Detta innebär att första delen av denna terminen kommer bli lugn då vi bara läser en kurs på halvfart. Sen kommer slutet av terminen bli stressig för då läser vi en kurs på halvfart och en på helfart, det är också två ganska tuffa kurser som båda examineras med tenta. Men det fixar vi. :) Plus att vi verkligen ska se till att försöka fixa anatomin 10 mars.


Nu är vardagsrummet nere i stort sett klart. Gardiner, taklampor, fönsterlampor, krukor och hyllan på väggen är på plats. Det som nu fattas är ramarna och fotona som ska upp på samma vägg som hyllan. Sen ska ju ny soffa och nytt matbord inhandlas (men det får bli ett senare projekt när pengarna till det finns). Vi är så nöjda, det känns så gött att projektet är näästan helt klart. Tack alla som hjälpt till, det har varit jätte snällt och vi hade inte blivit klara så fort utan er hjälp. :)

Här kommer lite före och efter bilder. Från lite olika vinklar. :)

                


 


        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards