Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Trööött

Av Linnea Hansson - 1 februari 2012 19:58

Sitter hemma med en liten plutt som inte vill sova. Han har varit super gnällig i ngr dagar, idag har det varit extremt. Men såg idag på morgonen att de fyra tänder som varit på G ett tag nu har brutit igenom litegrann, så nu fick man en förklaring till hans humör. Noel är i vanliga fall en extremt nöjd liten kille som oftast bara gnäller när han är hungrig eller trött. Men har man fyra tänder som håller på att bryta igenom samtidigt så är det inte alls konstigt att man gnäller och äter dåligt. Det är inte heller så konsigt att det som kommer i blöjan inte är av den fasta karaktären vilket resulterat i en mkt röd liten rumpa. Den bidrar säkert också till det dåliga humöret. Men efter en hel dag med massa gnäll så tänkte jag att det skulle vara lätt att söva honom, eeeller huuur!! Haha, nu helt plötsligt är han super pigg och på världens bästa humör. Älskade unge.


Idag har vi iaf med hjälp av svärmor påbörjat arbetet med att sy våra gardiner. Men insåg att vi glömt köpa öljetter till dom och jyska hade inga när Dan åkte och skulle köpa, detta resulterade konstigt nog i ett besök till Ullared. haha. Inte för mig och Noel dock, utan för Dan och Margita. Dan inhandlade taklampor till vardagsrummet, krukor till vardagsrummet, lampor, 3 nya filmer till Noel (varav en var en ny Nicke nyfiken film vilket Noel älskade), 2 nya böcker till Noel, en ny leksak till Noel, 2 nya tröjor till Noel och massa städsaker och annat nyttigt. Är så glad att jag har en man som tycker om att gå på Ullared och som dessutom ser vad som är snyggt att inhandla. :)


Jag och Noel stannade hemma och fick trevligt fika besök. Noel fick leka av sig och jag fick trevlig pratsällskap. :) Dock var båda barnen trötta och tiden till att prata minskade. :) Men det ändå en trevlig eftermiddag. :) Nu ska jag ta kampen med gullungen och gå upp och lägga honom. Imon väntar första heldagen på dagis för Noel's del och han behöver sova ordentligt inför detta. :) Jag ska till skolan och jag behöver också vila ikväll känner jag. Trevlig kväll önskar jag er. :) /Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Hansson - 28 februari 2012 20:47

Dagen har bestått av MASSA plugg. Känns som om det går bra med anatomin, men det har jag ju känt innan. Hoppas på det bästa inför nästa omtenta. Börjar bli j*****t segt att plugga samma sak hela tiden. Eftermiddagen innebar lek med Noel utomhus. :)...

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skol...

Av Linnea Hansson - 23 februari 2012 20:03

Idag har varit ännu en torsdag o ännu en dag med taktil beröring. UNDERBART. Älskar verkligen denna kursen. Mia är en så grym lärare o det är underbart att gå på hennes lektioner. Hon är så himla härlig att lyssna till o ju mer vi får lära oss om hur...

Av Linnea Hansson - 22 februari 2012 15:39

Jag är så jäkla frustrerad över att vara sjuk... Orkar ingenting idag bara sitter här på soffan o degar. USCH tråkigt!! Har försökt att plugga så att lite nytta blir gjort, men huvudet känns tungt o känner mig dimmig så de blev sisådär me pluggandet....

Av Linnea Hansson - 21 februari 2012 12:37

Igår var det verkligen fullt upp. Först lite plugg, sen MASSA med städ. Körde storstädning o plockade upp mkt av Noels leksaker. Lämnade bara favoriterna här nere. Sen iväg o hämta skrutten på dagis o åka iväg på mamma-fika. Det var ngr av mammorna...

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards