Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Soffa

Av Linnea Hansson - 13 februari 2012 21:14

Sist jag o Dan var iväg och skulle handla på Ikea var det lite besvärligt eftersom vi var stressade, Noel var trött o det var suuper mkt folk. Så då sa vi att ALDRIG mer åka o stressa o ha med Noel. Men idag gjorde vi så iaf, fast utan stressen. Haha. Vi åkte till Bror Pehrssons möbler i Alvesta. Ingen stress, nästan inget folk o stora ytor för lillskrutten att springa runt på. :) Gick super bra. Han är så underbar vår son.

Vi skulle som titeln avslöjar titta på soffor eftersom vi hört att det är så billigt i Alvesta. Det var varken billigare eller dyrare än någon annanstans enligt mig, men dom har otroligt mycket olika soffor att välja mellan. Vi fastnade för en byggbar modell, den var absolut inte billig men vääldigt snygg. :) Men eftersom priserna varken var mkt dyrare eller billigare än ngn annanstans så bokade vi den, men inte helt. Vi har ngr dagar på oss att mäta o bestämma oss. Därför passade vi på att åka till MIO oxå. Där hittade vi ännu fler möjligheter. USCH va jobbigt (I-landsproblem att man har för mkt att välja på). Nu ska det mätas o funderas så att vi innan ons har bestämt oss för ngt utav valen vi har.


Har suttit o kollat på Sofias änglar o gråtit ögonen ur mig. Usch va orättvist o tragiskt. INGEN människa ska behöva gå igenom ngt så fruktansvärt!!! Alla avsnitten är lika hemska, det händer så orättvisa saker i helt vanliga människors liv. I detta avsnittet handlade det om en familj där deras lilla pojk kröp ut på gårdsplanen o ingen såg honom o pappan råkade backa över sin egen son. Jag gråter när jag skriver detta. Jag kan inte tänka på att ngt skulle hända så att Noel inte längre skulle finnas i mitt liv o jag tanken på att ngt som man själv orsakar skulle göra så att han inte längre finns i mitt liv är så hemsk så den tanken gör att mitt hjärta värker. Så otroligt fruktansvärt. Mkt mkt starkt att kunna gå vidare o att dessutom kunna gå vidare tillsammans. Vilken sorg o samtidigt vilken styrka. All styrka till denna familj!!!


Imon blir de plugg för min del o dagis för Noel's del. Sen blir det ett besök till BVC eftersom skruttens lilla rumpa fortfarande trots att vi smörjt o luftat är jätte röd. Vill att dom kollar på det o ser om det finns ngt annat vi kan göra för att inte han ska behöva vara så röd. Min stackars älskling. Det ser så hemskt ut o sen kliar han på det hela tiden så uppenbarligen har han obehag av att det kliar med. Får se imorgon om BVC har ngr andra teorier o tips.

Nu ska jag kolla på CSI, plugga anatomi o tankarna kommer säkerligen vandra åt sofforna med. Multitasking. :) Ha en underbar kväll alla /Linnea

 
 
Ingen bild

Lena

15 februari 2012 21:06

Hej Goa Linnéa!
Det enda som hjälpte Jonathans röda rumpa var bepanthen och pampers baby-dry. Inget annat hjälpte! Värt att testa kanske? Saknar dig och hoppas vi kanske kan ses snart, om inte annat till sommaren! Kram

Linnea Hansson

18 februari 2012 22:19

Noels rumpa är äntligen bättre. :) Men tack för tipset, ngt att prova nästa gång. Saknar er me, ja vi måste ses snart. Jag är så dålig på att ta mig uppåt, får ta o göra de snart. Har ju inte träffat din andra knodd än o inte Emmelies heller. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Hansson - 28 februari 2012 20:47

Dagen har bestått av MASSA plugg. Känns som om det går bra med anatomin, men det har jag ju känt innan. Hoppas på det bästa inför nästa omtenta. Börjar bli j*****t segt att plugga samma sak hela tiden. Eftermiddagen innebar lek med Noel utomhus. :)...

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skol...

Av Linnea Hansson - 23 februari 2012 20:03

Idag har varit ännu en torsdag o ännu en dag med taktil beröring. UNDERBART. Älskar verkligen denna kursen. Mia är en så grym lärare o det är underbart att gå på hennes lektioner. Hon är så himla härlig att lyssna till o ju mer vi får lära oss om hur...

Av Linnea Hansson - 22 februari 2012 15:39

Jag är så jäkla frustrerad över att vara sjuk... Orkar ingenting idag bara sitter här på soffan o degar. USCH tråkigt!! Har försökt att plugga så att lite nytta blir gjort, men huvudet känns tungt o känner mig dimmig så de blev sisådär me pluggandet....

Av Linnea Hansson - 21 februari 2012 12:37

Igår var det verkligen fullt upp. Först lite plugg, sen MASSA med städ. Körde storstädning o plockade upp mkt av Noels leksaker. Lämnade bara favoriterna här nere. Sen iväg o hämta skrutten på dagis o åka iväg på mamma-fika. Det var ngr av mammorna...

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards