Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Linnea Hansson - 2 februari 2012 21:01

Kanske en otroligt tråkig rubrik, men efter en heeeel dag i skolan så var det riktigt roligt att komma hem till svärföräldrarna, Margita och Kent, och först goosa med älskade Noel och sen sitta med Margita och sätta öljetterna till gardinerna. Dom blir såå jäkla fina. :) När gardinerna och hyllan på väggen kommit upp så ska jag lägga ut en bild här så att ni får se rummet. :)


Dagen har varit underbar, har varit trött som fasen efter Noel's skrikepisod inatt, men har fått lära oss taktil beröring på fötterna plus övat på händerna. Någon som vill ställa upp som övningsobjekt?? Passa på nu för sen börjar det kosta pengar. ;) Jag och Edina hade dessutom turen att få åka med en klasskompis som tydligen bor i hylte hem, så vi slapp sitta och vänta på bussen. Eftersom det var jätte halt gick det dock inte fortare än bussen, men man sitter mycket bekvämare i bilen än i bussen.


Lillskrutten har varit på suuper humör ikväll och som vanligt har han charmat farmor och farfar som bara den. Trots att han var jätte trött. Han hade ett jack i pannan efter att han trillat på dagis med. Den ungen trillar mer än vad han går. haha. Har varit så sedan han började krypa, i början blev man jätte rädd varje gång det dunkade till. Nu blir man fortfarande lite rädd för jag vet ju att en vacker dag komer det gå illa, men man blir inte lika förvånad längre. Jag bara hoppas att han lär sig att ta det lite lugnt snart så att inte man behöver sitta med hjärtat i halsgropen varje gång han springer runt. :) Ha en go kväll allihop, Dan jobbar så jag ska sitta själv och titta på CSI Miami och sen passa på att sova och hooppas att Noel också vill sova i natt. /Linnea

Av Linnea Hansson - 2 februari 2012 10:35

USSCH vad trött jag är idag. Helt sinnes, fast ändå lyckas jag på något konstigt sätt hålla hjärnan vaken under lektionerna. Just nu har vi kafferast, vääälbehövligt! :) Idag är det taktil beröring som gäller, ääälskar denna kursen. Så häftigt att få lära sig detta på högskolan i Sverige trots att Sverige ligger så otroligt långt efter resten av världen. Vår lärare berättar att de endast är vi, Danmark och Finland som inte intergrerar komplementära hälsometoder (yoga, akupunktur, taktil beröring osv) i vården. Det är okej att använda det om man är utbildad och om läkaren ordinerar det, men det får aldrig ersätta ngt annat utan bara komplementera den skolmedicinen (den västerländska medicinen). Helt sjukt at vi är så tråkiga. Dessutom berättar läraren det att socialstyrelsen inte vill godkänna taktil beröring som en behandling eftersom det inte finns tillräckligt med forskning inom detta, men samtidigt är det jätte svårt att få pengar till att forska på området. Heelt sjukt som sagt! Hela övriga Europa är långt före oss, USA är långt före oss, sen har vi alla andra delar i världen som också är låångt före oss inom just detta området. Tragiskt. Men som sagt jag älskar denna kursen och äälskar det faktum att högskolan lär ut detta (vi är första klassen på hälsohögskolan i Jönköping som får möjligheten att läsa denna) och det faktum att vi har Maria Henricsson som lärare är ännu mer underbart. Hon är otroligt duktig och kunnig inom det plus att hon är en skön människa som undervisar på ett sätt som inbjuder till deltagande från oss elever.


Men iaf tillbaka till tröttheten. Jag berättade ju igår om Noel och hans fyra tänder. Dom har veeeerkligen gjort sig påminda inatt me. Först vaknade han till och kom in till oss vilket han gör varje natt, så inget konstigt där. Sen vaknade han till framåt morgontimmarna och bara var helt hysteriskt ledsen. Inget fungerade kändes de som, mitt i allt detta fick vi göra ett blöjbyte och smörja in den röda lilla rumpan. Usch va ont det gör i mamma-hjärtat när han är så otröstbar. Efter MYCKET om och men så somnade han om. Idag ska han vara sin första heldag på dagis, så hoppas inte att han är alltför trött idag. Lillskrutten... Därför är jag vääldigt trött idag. Japp, nu börjar lektionen igen så nu är det bäst att man ändrar sin uppmärksamhet. :) /Linnea

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards