Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

MYYYYYS

Av Linnea Hansson - 28 februari 2012 20:47

Dagen har bestått av MASSA plugg. Känns som om det går bra med anatomin, men det har jag ju känt innan. Hoppas på det bästa inför nästa omtenta. Börjar bli j*****t segt att plugga samma sak hela tiden.

Eftermiddagen innebar lek med Noel utomhus. :) Så himla kul att se honom nu när han verkligen leker, både på egen hand o med oss. :) Syrran o Marko kom förbi en sväng på en liten kaffe med.


 Sen drog vi vidare till Gnosjö för ett besök hos Frida o Johan o deras lilla Elliot. Så himla söt bebis. :) Massor av mörkt hår o väldigt vakna ögon. När han var vaken, jätte lugn o sov mesta delen av tiden. Precis som det ska vara. Den där första tiden är ju så go, när man bara njuter av sitt mirakel. Jag snuffsade massor på den lille. O (ÄVEN OM DET INTE ÄR DAGS ÄN) så kan man ju inte bli annat än sugen. Han luktade så himla gott den lille skrutten.   Hade nog kunnat lukta o mysa hur länge som helst tror jag. :) Varje tid med barn är underbar o jag älskade den där första tiden när Noel åt o sov o man bara myste med honom hela tiden. Jag tycker att denna tiden är helt underbar också, nu när han går o pratar o man kan leka med honom på ett annat vis. Men som sagt alla perioder där emellan har också varit super. Första skrattet, första gången han kröp o lekte, när man började med smakportioner...ja allt det där är roligt o som första gångsförälder är ju allt nytt o spännande. Man utvecklas som förälder hela tiden ju mer barnet utvecklas. :) Sen är ju självklart inte varje vaken stund helt underbar. Haha. Noel testar oss här hemma nu, det är mkt trots i den lilla ungen. O ändå så antar jag att denna trotsen inte är ngnting jämfört med andra trotsåldrar. Men det är sånt som hör till o även om jag inte njuter under just den där trotsstunden under dagen, men det finns ju så många ljuspunkter under dagen som väger upp. :) Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Hansson - 27 februari 2012 17:45

Vi har haft en underbar helg. :) Dan som är uppvuxen i närheten där vi bor visade mig en super bra lekplats i torsdags. Noel fullkomligt älskar att vara där. :) Vi har varit där varje dag sedan dess. I torsdags mötte jag upp Dan o Noel där efter skol...

Av Linnea Hansson - 23 februari 2012 20:03

Idag har varit ännu en torsdag o ännu en dag med taktil beröring. UNDERBART. Älskar verkligen denna kursen. Mia är en så grym lärare o det är underbart att gå på hennes lektioner. Hon är så himla härlig att lyssna till o ju mer vi får lära oss om hur...

Av Linnea Hansson - 22 februari 2012 15:39

Jag är så jäkla frustrerad över att vara sjuk... Orkar ingenting idag bara sitter här på soffan o degar. USCH tråkigt!! Har försökt att plugga så att lite nytta blir gjort, men huvudet känns tungt o känner mig dimmig så de blev sisådär me pluggandet....

Av Linnea Hansson - 21 februari 2012 12:37

Igår var det verkligen fullt upp. Först lite plugg, sen MASSA med städ. Körde storstädning o plockade upp mkt av Noels leksaker. Lämnade bara favoriterna här nere. Sen iväg o hämta skrutten på dagis o åka iväg på mamma-fika. Det var ngr av mammorna...

Av Linnea Hansson - 18 februari 2012 21:45

Natten har inte varit underbar. Noel vaknade 02:30 o försökte stiga upp. NEJ sa hans mamma o pappa då o låg o höll om honom i sängen tills han 60 min senare i protest somnade om. När detta händer, det är dessvärre inte första gången, har han kompense...

Presentation


Linnea heter jag. Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med min sambo (Dan) och vår son (Noel) i Småland. Studerar till sjuksköterska i Jönköping.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards